Todellinen harvinaisuus, Mercedes-Benz Schulz-Automobile SC124
Mercedes-Benz CE
Vuosimalli | 1997 |
Mittarilukema | 127.000 km |
Käyttövoima | Bensiini |
Hinta | 54.900 € |
Lisätiedot
Valmistusvuosi 1994, ensirekisteröinti 1997
Ajettu 127 000 km
Metallinsininen
Harmaa/sininen kaksivärinen täysnahkainen verhoilu
Perustuu Mercedes-Benz 300CE 24v Cabriolet -malliin
2960 cm3 kuusisylinterinen 24-venttiilinen moottori
Täydellinen historia, kopiot sekä saksalaisesta Fahrzeugbrief- että suomalaisesta rekisteriotteesta/rekisteriotteesta, jotka vahvistavat kaikki omistusoikeuden siirrot.
Kaksi omistajaperhettä Saksassa - yhteensä neljä henkilöä, ja neljä omistajaa Suomessa.
Erich Schulzin perustama Schulz-Automobile oli vakiintunut viritysyritys 1980- ja 1990-luvuilla, joka tunnettiin parhaiten Mercedes-Benz-muunnoksistaan, erityisesti 190 W201 -sarjaan perustuvista kaksiovisista avoautoista ja hatchbackeista. Muita muutoksia tehtiin muun muassa BMW 635i -avoautoihin, 6×6-kuusipyöräisiin G-Wagen-malleihin ja Range Rover -pehmustettuihin kattoihin, vain muutamia mainitakseni.
Schulz esitteli Geneven autonäyttelyssä vuonna 1984 3,8 litran V8-moottorilla varustetun 190 (W201) -avoauton F1-maailmanmestari Keke Rosberg oli yksi kuuluisista omistajista. Huhtikuussa 1985 Sport Auto -lehti vertasi Schulzin muuntelemaa ja turboahdettua W124-sedania muihin Brabusin, Lorinserin ja MTS:n tarjouksiin. Kolme muuta yritystä tarjosivat vain kori- ja alustamuutoksia upouuteen 124-sarjaan. Vaikka Schulz ei ole nykyään kovin tunnettu ja verkosta löytyy suhteellisen vähän tietoa, se oli tärkeä toimija 1980- ja 1990-luvun alussa. Alexander Storzin W124-kirjassa joka on mukana autotiedostossa on kolme kuvaa Schulzin autoista. Vertailuna muihin viritysyrityksiin AMG sai neljä kuvaa, Brabus kaksi, Carlsson kaksi ja Lorinser kolme. Google-hauksi suosittelen hakusanaa erich schulz mercedes.
Hyvin harvoilla viritysyrityksillä tai korinvalmistajilla Saksassa on ollut valmistajan status omalla VIN-etuliitteellä. Muita saman aseman omaavia viritysvalmistajia ovat RUF ja Alpina.
Mahdollisesti viimeinen auto, joka rekisteröitiin Schulz-Automobilen nimellä valmistajana.
Virheettömät AMG-vanteet 235/45ZR17- ja 265/40/ZR17-renkailla.
Sähköisesti toimiva kolmikerroksinen pehmeä katto
Suuri lasinen takaikkuna, lämmitetty
Sähköikkunat
Sähköisesti lämmitettävät taustapeilit
Vakionopeudensäädin
Automaattinen ilmastointi
Sähköisesti säädettävät etuistuimet niskatuilla, kaksi muistipaikkaa
Pähkinäpuuverhoilu kojelaudassa ja ovissa
Kaatumissuoja
Kuljettajan turvatyyny
Automaattinen antenni
Becker Mexico 2330 -radiokasetti CD-vaihtajalla
Varusteet
Ota yhteyttä
AUTO ITALY OY
Areenakatu 4
37570 Lempäälä, Finland
Sijainti kartalla
Henkilökunnan yhteystiedot
Tietosuojaseloste
Y-tunnus: 3393419-2
Seuraa somessa: